6/28/11

KALAU

Layan dulu gambar kat bawah ni… Gambar aku dapat dari Facebook, skim apa benda tak tau… Tapi macam menarik pulak aku rasa…

kalau

Soalan pada akhir gambar akan mengundang pelbagai jawapan… Bila berfikir punya berfikir, pada akhirnya akan disusuli dengan satu perkataan yang akan buatkan samada kita menyesali atau cuba untuk berubah akan terpacul keluar dalam kepala otak

Perkataan yang dimaksudkan ialah KALAU…
  • “Kalaula dulu aku rajin belajar, tak adala jadi macam ni…”
  • “Kalaula aku tak buat macam tu dulu…”
  • “Kalaula…”
  • “Kalau…”
  • “Kalau,” dan…
  • “Kalau”
Banyak sungguh ‘kalau’ yang keluar, semuanya hanya untuk mencari alasan mengapa hidup kita tak seperti yang diimpikan…



Apa kata kalau kita menggunakan perkataan ‘kalau’ itu untuk mencari sebab dan cara untuk menyelesaikan masalah yang telah kita hadapi tu???
  • “Kalau jalan ni sesak, macam mana aku nak buat untuk mengelakkan kesesakan ni?”
  • “Kalau macam ni tak boleh, apa cara lain yang boleh?”

MORAL : Berusaha mencari jalan, bukan alasan
p/s : Kalaula aku kaya… pang…
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...